- Start
- / Om Härryda Vatten och Avfall
- / Kontakt
Kontakta oss
Kontaktcenter hjälper dig med frågor som gäller abonnemang och fakturor för vattentjänster och sophämtning, flyttanmälan med mera. Nedan finner du även kontaktuppgifter för andra ärenden och till våra entreprenörer för hämtning av slam och farligt avfall. Är du osäker guidar Kontaktcenter dig vidare.
Härryda Vatten och Avfall AB
Metallvägen 7A
435 33 Mölnlycke
va.avfall@hvaa.se
Kontaktcenter:
måndag-onsdag 8-16.30
torsdag 8-18
fredag 8-15
Kontaktuppgifter
Felanmälan
Felanmälan sophämtning
Anmälan om utebliven hämtning eller annat fel i avfallshantering görs till Kontaktcenter.
Kontaktcenter
031-724 61 00
kommun@harryda.se
Felanmälan återvinningsstation
Anmälan om fel på återvinningsstationer görs på Sopor.nu Länk till annan webbplats.
Skadedjur
Har du problem med skadedjur i fastighet som råttor och möss kontakta då ett företag som utför skadedjursbekämpning.
Felanmälan vatten och avlopp
Anmälan av fel på vatten- och avloppsledningar i gator och vägar görs på telefon till Härryda vatten och Avfall.
Felanmälan vatten- och avloppsledningar i gator och vägar
031-724 62 05
För fel på vatten- och avloppsledningar inom egen fastighet eller tomt, kontakta rörläggare eller VVS-företag. OBS! Läs vad som gäller vid Stopp i avloppet
Felanmälan vid utsläpp - ring 112
Kontakta räddningstjänsten på 112 om det inträffar en olyckshändelse som medför utsläpp av syror, lösningsmedel, metaller, oljor eller större mängder av andra ämnen till spill- eller dagvattennätet. Det är viktigt att åtgärder snabbt kan sättas in för att för hindra eller motverka störningar i reningsverken liksom i arbets- och naturmiljön.
Avfall
Avfallsfakturor, flytt, kärlplacering, utebliven sophämtning, ändring
Kontaktcenter
031-724 61 00
kommun@harryda.se
Har dina sopor inte blivit hämtade?
Information om vanliga orsaker och hur du beställer extra tömning:
Utebliven sophämtning
Sophämtning vid helger och röda dagar
Driftinformation
Bråta återvinningscentral
Bråta återvinningscentral
Returvägen 2,
435 33 Mölnlycke
Hämtning av vitvaror och farligt avfall
Hämtas av PreZero. Beställning görs hos Härryda kommuns kontaktcenter.
Kontaktcenter
031-724 61 00
kommun@harryda.se
Slamtömning och slamfakturor
Sop- och slamhämtning: dispens, uppehåll, glesare hämtning, kompostanmälan, tillsyn
Miljö- och hälsoskydd
031-724 61 00
miljo.halso@harryda.se
Återvinningsstationer - felanmälan
Har du synpunkter på städning eller tömning på återvinningsstationen ska du anmäla det på Sopor.nu Länk till annan webbplats.
Sök efter aktuell återvinningsstation på webbplatsen sopor.nu eller skanna QR-koden som finns på informationsskylten på plats. Anmäl via Sopor.nu Länk till annan webbplats.
Vatten och avlopp
Felanmälan: vatten- och avloppsledningar i gator och vägar
Felanmälan vatten- och avloppsledningar i gator och vägar
031-724 62 05
För felanmälan av fel och problem på vatten- och avloppsledningar inom egen fastighet, kontakta rörläggare/VVS-företag. OBS! Läs vad som gäller vid avloppsstopp: Stopp i avloppet
Har du inget vatten? Här hittar du aktuell driftinformation.
Driftinformation
Avbokning, ombokning av tid för vattenmätarbyte
Avbokning eller ombokning av tilldelad tid för byte av vattenmätare.
Frågor om installation av vattenmätare och vattenmätarkonsol.
Nås även genom Kontaktcenter.
Härryda Vatten och Avfall AB
Servicetekniker
031-724 89 21
Kontaktcenter
031-724 61 00
kommun@harryda.se
Frågor om VA-anslutning, LTA-anläggning, VA-abonnemang och taxor
Härryda Vatten och Avfall AB
VA-ingenjör
031-724 61 00
va.avfall@hvaa.se
Tillfälligt vatten – byggvatten
Tillfälligt vatten - brandpost
031-724 62 05
Vattentankstation – tanknyckel
Vattentankstation – tanknyckel
031-724 89 91
va.avfall@hvaa.se
Övrigt
Kommunikation och mediakontakt
Kommunikatör och mediakontakt (presskontakt)
info@hvaa.se
031-724 89 64
Följ Härryda Vatten och Avfall AB på Linkedin Länk till annan webbplats.
Hjälpte informationen på denna sida dig?